پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 296
نویسنده : محمدرضا آذری

سفیر سابق ایران در رومانی در گفتگو با بسیج:

ناتو برای حضور تدریجی در اوکراین برنامه منسجم دارد

خبرگزاری بسیج: سفیر سابق ایران در رومانی گفت: دامنه تحولات اوکراین به محدوده این کشور محدود نخواهد شد.

علی اکبر فرازی در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری بسیج با اشاره به تحولات اوکراین و خبرهایی مبنی بر احتمال حضور نیروهای ناتو در این کشور خاطرنشان کرد: از ابتدای تحولات اوکراین مشخص بود که دامنه این تحولات به محدوده این کشور محدود نخواهد شد و نمونه ای از سلسله زنجیرواری است که پس از جنگ سرد، توسط آمریکا مدیریت شد و آن هم نفوذ به حوزه امنیتی روسیه است.

وی با بیان اینکه پس از جنگ سرد، ناتو  تلاش کرد خود را به حیاط خلوت روسیه نزدیک تر کند، تصریح کرد:ناتو سال به سال تلاش می کرد تا به این مهم دست یابد و برای این کار از مدت ها قبل برنامه ریزی منسجمی انجام داده است و دو این در حال است که روس ها در قالب محدود  پاسخ ناتو را داه اند که این مسئله ثابت می کند آن ها از برنامه ریزی بلند مدت ناتو  بی اطلاع بوده و غافلگیر شده اند.

سفیر سابق ایران در رومانی و مجارستان با بیان اینکه بحران در اوکراین به این زودی ها خاتمه پیدا نمی کند،یادآور شد: تا زمانی که پیام های استقلال طلبانه از منطقه "کریمه" به گوش می رسد، این بحران ادامه خواهد داشت.

دبیر سابق شورای روابط فرهنگی وزارت امورخارجه افزود: در واقع تحولات این کشور،همانند بازی شطرنجی است که معلوم نیست حرکت آخر را چه کسی انجام می دهد البته روس ها در کریمه دست بالا را دارند امااین بحران در صورتی خاتمه پیدا می کند که روسیه و آمریکا بر سر اوکراین به مصالحه تن بدهند هرچند که تجربه 10 سال گذشته نشان می دهد همیشه روسیه از مواضع خود کوتاه آمده است.

وی در پاسخ به این سئوال که با این اوصاف، احتمال استقرار نیروهای ناتو در اوکراین را ضعیف می دانید،خاطرنشان کرد: اگر دولت آمریکا و روسیه نتوانند سهم مرد دلخواه خود را از اوکراین بردارند، احتمال حضور محدود و موقت ناتو در این کشور وجود دارد اگرچه این حضور شاید الزاما به معنای درگیری نظامی نباشد.

 فرازی با بیان اینکه برای حضور نامحدود ناتو در اوکراین زمینه سازی لازم است افزود: در حال حاضر غرب به دنبال توجیه این حضور احتمالی برای جامعه بین الملل است.

فرازی خاطرنشان کرد: در صورتی که منطقه کریمه اعلام استقلال کند، نیروهای نظامی روسیه وارد این منطقه شده و نیروهای ناتو نیز به درخواست کیف پا به اوکراین خواهند گذاشت و یا حداقل در مرزهای این کشور مستقر می شوند.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر که به پایان جنگ سرد نزدیک می شویم دولت مردان غربی و روسیه خواهان رویارویی با یکدیگر نیستند و حضور ناتو در این منطقه نیز به یکباره و دفعتا نخواهد بود بلکه این اتفاق به تدریج رخ می دهد.



:: موضوعات مرتبط: , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: